Skip to content Skip to footer

Tips om je home office op te frissen

Door de coronacrisis waren veel mensen genoodzaakt om thuis te werken. Maar voor veel bedrijven is het (deels) thuiswerken inmiddels een blijvend onderdeel van de organisatie geworden. Waar je eerst misschien dacht dat je home office slechts tijdelijk was, breng je er nu nog steeds regelmatig wat uren door. Tijd om je thuiskantoor een opfrisbeurt te geven. Hoe je dat doet? Lees de tips in dit artikel ter inspiratie.

Zet het juiste meubilair neer

Waar je misschien eerst tijdelijk aan de keukentafel zat te werken, is het voor de langere termijn belangrijk om het juiste meubilair te hebben om thuis te werken. Denk aan een goede bureaustoel en een bureau dat in hoogte verstelbaar is. Kijk ook naar de mogelijkheden waarop je werkgever hierin een bijdrage zou kunnen leveren. Op het Arboportaal staat nog meer informatie over ergonomie op de werkvloer.

Zorg voor voldoende licht in je home office

Hier wordt misschien niet heel vaak bij nagedacht, maar het is heel belangrijk dat je voldoende licht hebt in je thuiskantoor. Misschien zit er een raam waardoor genoeg licht binnenkomt, maar wanneer het vroeg donker wordt heb je ook de juiste verlichting binnen nodig. 

Schaf een tweede monitor aan

Een tweede monitor kan ervoor zorgen dat je nog effectiever gaat werken. Op het ene scherm zet je een mail open, terwijl je op het andere scherm de input aan het verzamelen bent voor het beantwoorden van die mail. Het is slechts een voorbeeld, maar een tweede monitor kan ontzettend handig zijn. Het zorgt er ook voor dat je een goede houding hebt in verhouding tot het kijken op een laptopscherm. De monitoren van tegenwoordig zijn niet meer van klein formaat. Een standaard monitor van tegenwoordig is groot genoeg en kun je makkelijk met software opdelen in twee schermen.

Home office bureau
Extra scherm werkt een stuk prettiger

Laat je werkgever voor kantoorspullen zorgen

Je kunt je werkgever nog een tip meegeven om voor de benodigde kantoorspullen voor jouw home office te zorgen. Denk bijvoorbeeld aan pennen, notitieboeken en bureau accessoires. 

Wanneer je werkgever kantoorartikelen zoals notitieboeken met logo laat bedrukken, zorgt dit niet alleen voor trotse werknemers. Het zorgt ook voor een stukje branding. Twee vliegen in één klap dus!

Naast de bovenstaande tips kun je natuurlijk ook nog kijken hoe je je thuiswerkplek wat sfeervoller kunt aankleden. Denk aan een leuk schilderij of een plant. Genoeg mogelijkheden om je home office een opfrisser te geven!

Dé plek voor tips en uitleg over tech: Windows, Apple, Microsoft Office, DigiD en meer.