GamesHoe ziet de toekomst van gaming eruit?

Hoe ziet de toekomst van gaming eruit?

Verhalenboeken en videogames hebben veel gemeen. Ze geven je een visueel beeld van hoe de kosmos en alles van binnen eruitziet, rechtstreeks vanuit de gedachten van de maker, in plaats van woorden. Sommigen zullen misschien beweren dat videogames onze creativiteit beperken, maar daar ben ik het niet mee eens.

Welke media dompelt je beter onder in een boek of een videogame? De beelden in videogames zijn de afgelopen tien jaar enorm verbeterd. Om één simpele reden: de technologie heeft het eindelijk ingehaald en spectaculaire beelden zijn nu mogelijk.

De griezelvallei aanpakken

Om te beginnen, wat is precies de griezelvallei? Het is een hypothetische relatie tussen een in-game object en hoe sterk het lijkt op een object uit de echte wereld. Denk eens aan de talrijke mensachtige robots die tegenwoordig bestaan. Ze lijken menselijk, maar als ze bewegen of praten, gaan onze waarschuwingsbellen af.

We voelen ons ongemakkelijk omdat we willen geloven dat het echt is, maar de bewegingen, interacties en, in sommige gevallen, de functies voelen niet erg ‘menselijk’ aan. Zelfs een prothesehand valt in de griezelvallei, omdat hij qua uiterlijk of beweging niet opgaat in de rest van je lichaam.

Maar zo voelt het niet als het gaat om videogames. Hoewel we ons realiseren dat de personages die we spelen geen echte mensen zijn, kunnen we ons toch in hen inleven. Het was een tranentrekkend moment in The Last of Us Part 1 toen de hoofdrolspeler zijn dochter verloor, omdat het zo echt aanvoelde. Je kunt de angst, pijn en woede voelen van een computergegenereerd mens. 

In games als Pokémon Go is interactie met augmented reality Pokemon bizar realistisch en vervult een jeugddroom. Helaas kun je vanwege regionale verschillen mogelijk geen interactie hebben met een aantal zeldzame Pokemons. Dit kan echter gemakkelijk worden verholpen met goedkope Pokémon Go-accounts van gaming-marktplaatsen zoals Eldorado.gg.

Dus, ervan uitgaande dat dat het geval is, waarom niet de griezelvallei overslaan en gewoon als een mens verschijnen? Zo vanzelfsprekend is het niet. Mensen hebben een breed scala aan gezichtskenmerken. Wanneer we praten, glimlachen, huilen of lachen, zet onze huid uit, gaan de poriën open en bewegen de spieren.

Dit is de 1 bij het artikel: hoe ziet de toekomst van gaming eruit?.

Het simuleren van dit alles in gameplay zou enorme hoeveelheden verwerkingskracht vereisen, waardoor de meeste games zelfs op de krachtigste gaming-pc’s onspeelbaar worden.

Is het mogelijk dat de toekomst van game-graphics ons naar de griezelvallei brengt? Moeten we voor de vallei tot stilstand komen of ernaar streven om ons te wagen in het rijk van de menselijke schijn?

Fotorealistische videogames vandaag

Toen Sony zijn PlayStation 5-presentatie organiseerde, toonden ze een technische demo die volledig was gebouwd op de nieuw uitgebrachte Unreal Engine 5, die op de next-gen-machine draaide. Het was een uitstekende weergave omdat de demo het potentieel van andere aankomende games aantoonde.

We proberen allemaal fotorealisme te bereiken. Stel je voor dat je op een strand staat en naar de gamewereld staart, maar het voelt vreemd alsof je naar een video van je buurtstrand kijkt? De Unreal Engine 5 laat ons een toekomst zien waarin dit denkbaar is.

Moderne verlichtingstechnologie fleurt de wereld op als nooit tevoren

Licht is alles. We hebben het niet alleen nodig om te leven, het speelt ook een monumentale rol bij het bepalen van de sfeer en toon in een game. Het is niet iets dat je zomaar kunt aanzetten, en het verlicht de gamewereld volgens het echte leven. In games als Pokemon Go is de verlichting voor personages als Charizard op een zonnige dag een lust voor het oog. Als je een Pokémon Go-account van Eldorado.gg gebruikt, krijg je toegang tot een groot aantal personages.

Je moet de videogame-engine vertellen hoe licht zal inwerken op oppervlakken en objecten. Dit was een van de belangrijke problemen die de onderdompeling kunnen doorbreken. Ray-Tracing is zo’n voorbeeld om real-world verlichting te bereiken.

Ray-Tracing, om het duidelijk te zeggen, genereert licht als onderdeel van een object in de omgeving, in plaats van dat ontwikkelaars de gamewereld bepalen welke secties helderder moeten zijn dan de andere. Dit betekent dat licht bestaat uit pixels die weerkaatsen en breken van oppervlakken, afhankelijk van hoe ruw of gepolijst ze zijn.

Neem bijvoorbeeld uw persoonlijke ruimte. Je raam zou de enige bron van verlichting zijn als je al je lichten uit zou doen. Kijk eens in de hoeken van je kamer; merk je dat ze donkerder zijn dan de rest van de kamer?

Dit komt omdat licht bestaat uit stralen en licht kan maar zo vaak door uw kamer kaatsen voordat het door de items wordt geabsorbeerd. Je zou wat verlichting krijgen, maar het zou moeilijk zijn om de hoeken te bereiken.

Overweeg om er een videogame van te maken. Je loopt een vervallen huis binnen met een gedeeltelijk open zolder. Omdat het raam licht doorlaat, is alles erboven of in kleinere kieren donker. Ontwikkelaars kunnen met deze componenten experimenteren door een monster toe te voegen en zijn ogen rood te laten gloeien.

Ray-Tracing heeft het potentieel om een ​​revolutie teweeg te brengen in het spelen van videogames. Schaduwen en donkere gebieden worden plotseling een gevaar. Hoewel Ray-Tracing zijn potentieel op de huidige NVIDIA RTX GPU’s misschien niet waarmaakt, wekt het mijn interesse om het in actie te zien.

Slimmere videogame-AI aan de horizon

Hoe vaak heb je een videogame gespeeld en je AI-vrienden tegen een muur zien rennen of vast komen te zitten? We weten allemaal dat kunstmatige intelligentie elke dag verbetert. Neem bijvoorbeeld, OpenAI Five, een AI die werd geleerd om Dota 2 te spelen en ging over tot een aantal van de nederlaag beste Dota 2 rekening houders in de wereld. Het zou een strategie kunnen bedenken op basis van hoe menselijke spelers zich gedroegen en vervolgens beter presteren dan ze. Het kreeg zelfs de taak om 42.729 spellen online te spelen met willekeurige spelers, en verloor er slechts 4.075. In een spel als Pokemon Go hebben de Pokémon bijvoorbeeld wat AI om je Pokeball te ontwijken, dus je moet voorzichtig zijn. Als je niet klaar bent voor dat gedoe, zal een gloednieuw Pokémon go-account goed bij je passen!

Bedenk hoe die intelligentie in videogames kan worden gebruikt. Als alle slechte mensen denken als mensen, kun je niet langer door de fasen razen. Spelers in esports kunnen ook tegen deze bots oefenen om te leren hoe ze een speler te slim af kunnen zijn die hun gameplay-aanpak on-the-fly kan aanpassen.

Al deze scenario’s zijn vrij waarschijnlijk in de toekomst van videogames. Naarmate de hardware verbetert, ontstaan ​​er meer mogelijkheden voor software om te schitteren. Alleen ons vermogen om de werkelijke wereld in videogames op te nemen, beperkt ons. Alleen onze verbeelding beperkt hoe echt dat kan zijn.

Avatar of martijn
Martijn
Van mijn hobby mijn werk maken. Het klinkt cliché, maar het is de waarheid. Mijn interesse in computers heb ik al vanaf jongs af aan. Vroeger had je alleen een desktop, tegenwoordig zit in alles een computer. Mijn interesse heeft zich daarom uitgebreid naar: tablets, smartphones en gadgets.

Recente tips

Populair deze week