Skip to content Skip to footer

Hoe krijg je meer bezoekers op je website?

Je website staat klaar. Nu de bezoekers nog. Aan een website zonder bezoekers heb je niet zoveel. De bezoekers komen helaas niet zomaar op je website terecht. Ze zullen je website moeten kunnen vinden. Hoe kun je dat het beste aanpakken? In dit artikel lees je de belangrijkste tips voor een goed bezochte website.

Vind de belangrijkste keywords

Ga een middag aan de slag met keywords. Schrijf alle keywords op die te maken hebben met je business. Probeer je in de leven in een bezoeker uit je doelgroep. Waar zouden zij op zoeken? Welke woorden gebruiken ze? Heb je alle woorden opgeschreven? Check ze dan in de Keyword Planner tool van Google. Hier kun je het zoekvolume zien en de hoeveelheid concurrentie die er is op een zoekwoord.

Schrijf pagina’s rondom de belangrijkste keywords

Heb je de belangrijkste keywords geïdentificeerd? Begin dan met het optimaliseren van je pagina’s. Verwerk de keywords als deze nog niet voorkomen op de pagina. Heb je nog geen pagina’s op je website, begin dan pas met schrijven als je alle belangrijke keywords hebt geïdentificeerd en schrijf de teksten rondom deze keywords.

Begin met bloggen rondom je belangrijkste keywords 

Relevante content voor je doelgroep aanbieden is een van de belangrijkste manieren om meer verkeer naar je website te krijgen. Hierdoor krijg je een hogere positie in de zoekresultaten. Schrijf content die je doelgroep kan helpen met het oplossen van een probleem of die je doelgroep tot nieuwe inzichten kan brengen. 

Maak een YouTube kanaal

Heb je video’s? Gebruik dan YouTube om je vindbaarheid te vergroten. Veel mensen gebruiken YouTube om informatie te vinden. Mogelijk ook jouw doelgroep. De video’s kunnen het begin zijn van de customer journey. Link in je video’s naar je website en maak bezoekers nieuwsgierig naar je overige content.

Investeer in social media

Afhankelijk van waar je doelgroep zich bevindt is het belangrijk om een pagina voor je bedrijf te maken, bijvoorbeeld op Facebook of LinkedIn. Nodig iedereen in je netwerk uit om de pagina te volgen en je content te delen. Zorg voor zelfgemaakte content die interessant is om te delen. Deel bijvoorbeeld je blogartikelen op deze social media kanalen. Maak ook gebruik van film en afbeeldingen op social media. 

Maak een nieuwsbrief

Verzamel e-mailadressen door te zorgen dat je doelgroep zich op je website aanmeldt voor de nieuwsbrief. Op deze manier kun je ook exposure voor je nieuwste artikelen krijgen. Stuur een keer in de maand een mail eruit met de belangrijkste updates. Verkoop je producten op je website dan kun je kortingscodes verwerken in je nieuwsbrief. Dit kan een goede propositie zijn om mensen te overtuigen zich in te schrijven op je nieuwsbrief.

Linkbuilding

Een andere manier om meer verkeer naar je website te krijgen is door links naar jouw website op andere websites met veel verkeer te verkrijgen. Dit kun je op meerdere manieren doen. Een van de mogelijkheden is om je blog, met daarin een link naar jouw website gepubliceerd te krijgen op een website met veel verkeer waar jouw doelgroep zich bevindt . 

Wees actief op fora waar je doelgroep is

Een andere manier om meer bezoekers naar je website te krijgen is door actief te worden op fora waar je doelgroep ook actief is. Het is niet de bedoeling dat je hier zomaar linkjes in comments gaat achterlaten, dat wordt gezien als spam. Word een actieve bijdrager en ga discussies aan. Probeer gericht antwoord te geven op vragen en mensen te helpen met hun problemen. Bijvoorbeeld door te linken naar een van je artikelen die de oplossing voor een probleem bevat.

Schakel een online marketing bureau in

Heb je zelf geen tijd om deze activiteiten uit te voeren? Huur dan een online marketing bureau in. Een online marketing bureau heeft veel ervaring met het opzetten en uitvoeren van een online marketingstrategie en alle activiteiten die daarbij horen. Bij een online marketing bureau krijg je onder andere te maken met een seo specialist die je kan helpen het organische verkeer op je website te verhogen. Een online marketing bureau kan je ook helpen met online advertenties. Hiervoor kun je terecht bij een sea specialist. Een online marketing bureau kan je veel tijd en werk uit handen nemen. Heb je zelf te weinig kennis of te weinig tijd, dan is het uitbesteden van deze activiteiten een goede optie. 

Dé plek voor tips en uitleg over tech: Windows, Apple, Microsoft Office, DigiD en meer.