Internet Google Goed vindbaar worden met de drie pijlers van SEO

Goed vindbaar worden met de drie pijlers van SEO

SEO wordt steeds belangrijker in de online marketingwereld. Bedrijven gaan inzien dat een investering op lange termijn erg waardevol is voor de conversies. Daarnaast zien bedrijven die veel geld investeren in PPC (Pay-per-click) campagnes dat de combinatie met SEO erg interessant is. De afhankelijkheid van PPC-campagnes nemen namelijk af. Om je een goed beeld te geven van zoekmachine optimalisatie laten we je in dit artikel zien hoe je goed vindbaar wordt met de drie pijlers van SEO.

De techniek

Om te beginnen moet je ervoor zorgen dat de techniek van de website op orde is, dat is de basis. Met technische SEO zorg je ervoor dat crawlers van Google jouw website goed bezoeken, dat je website zowel mobiel als via desktop goed geladen wordt en dat je pagina’s goed opgebouwd zijn. Het is het makkelijkst om te beginnen met een technische analyse van jouw website. Deze analyse geeft precies weer waar de pijnpunten liggen van jouw website als het gaat om technische SEO. De actiepunten die hieruit komen herstellen technische fouten. Het uitvoeren van deze werkzaamheden zorgt ervoor dat het fundament voor jouw vindbaarheid is gelegd. 

Waardevolle content

Door waardevolle content te creëren zorg je ervoor dat je de beste gebruikerservaring biedt voor jouw websitebezoeker. De bezoeker kan namelijk veel informatie en kennis over jouw onderwerp vinden op jouw website. Wanneer jouw website kwalitatieve content bevat met relevante informatie voor je bezoekers ziet Google dit en dit lever je hogere posities en waardevolle bezoekers op.

Daarnaast zien bezoekers jou als dé autoriteit op het vakgebied, waardoor je weer meer conversies binnen krijgt.  Met content marketing kun jij ervoor zorgen dat je relevante teksten schrijft voor jouw doelgroep. Je kunt ze voorzien van alle informatie waar vraag naar is, zodat een bezoeker wel bij jou terecht moet komen voor informatie. Het is hierbij wel belangrijk om content te schrijven die echt van toegevoegde waarde is, omdat Google slechte content, of gekopieerde content zal afstraffen. 

In het begin van een SEO-traject heb je onderzoek gedaan naar de zoekwoorden waar je je op wilt richten. Het is belangrijk om de belangrijkste zoekwoorden op een natuurlijke manier vaak terug te laten komen in de tekst. Ook in de tussenkopjes is het belangrijk om belangrijke zoekwoorden te zetten. Google herkent dit en zorgt ervoor dat jij beter scoort. 

Autoriteit

Nu de techniek en content op jouw website kloppen is het tijd om aan je autoriteit te werken. Om dit te doen moet je aan linkbuilding gaan werken. Linkbuilding is niets meer dan het zorgen voor links van andere relevante websites over jouw onderwerp. Google gaat herkennen dat jij een steeds grotere autoriteit wordt in een vakgebied, omdat andere websites naar jou verwijzen. Het aandacht geven aan dit soort backlinks zorgt voor externe autoriteit. 

Het verkrijgen van backlinks kun je doen door gastblogs, persberichten en socialmediacontent te schrijven voor andere websites. Een SEO bureau kan je helpen met het verkrijgen van backlinks op deze manier.

Avatar of martijn
Martijn
Van mijn hobby mijn werk maken. Het klinkt cliché, maar het is de waarheid. Mijn interesse in computers heb ik al vanaf jongs af aan. Vroeger had je alleen een desktop, tegenwoordig zit in alles een computer. Mijn interesse heeft zich daarom uitgebreid naar: tablets, smartphones en gadgets.

Recente tips

Populair deze week