Internet5 redenen om SEA uit te besteden aan een expert

5 redenen om SEA uit te besteden aan een expert

Online marketing kan op diverse manieren toegepast worden om als bedrijf op te vallen. Een daarvan is SEA, search engine advertising. Hierbij koop je advertentieruimte in om te adverteren in zoekmachines. De advertenties worden bij bepaalde zoektermen zowel onder als boven de natuurlijke zoekresultaten getoond. Dit is erg effectief, want veertig procent van de mensen die gericht iets online wil kopen, klikt op deze advertenties. SEA is alleen niet iets wat je er zo even bij doet, wil je effectief adverteren. Daarom is het verstandig om dit uit te besteden aan een expert. Hieronder lees je vijf redenen om dit te doen.

Meer tijd om te doen waar je goed in bent

SEA uitbesteden zorgt er allereerst voor dat je ontzorgd wordt als het gaat om advertenties in zoekmachines. Door SEA uit te besteden, kun je je volledig richten op het leveren van producten of diensten. Je bent geen kostbare tijd kwijt aan het vergaren van kennis erover, hoeft niet op de hoogte te blijven van veranderende of nieuwe regels en hoeft je niet bezig te houden met het opzetten en monitoren van campagnes.

Betere resultaten

Er is behoorlijk veel kennis en ervaring voor nodig om tegen zo laag mogelijke kosten, zoveel mogelijk omzet te genereren. De meeste mensen beschikken hier niet over. Door SEA uit te besteden aan een specialist zoals DoubleSmart, zorg je ervoor dat een advertentiecampagne zo efficiënt mogelijk wordt ingericht voor maximale resultaten.

Niet de beschikking over de benodigde programma’s en tools

Om online marketing, waaronder SEA, zo effectief mogelijk in te zetten, zijn er diverse programma’s en tools. Naast dat het veel kennis en ervaring vraagt hier mee te werken, zijn ze soms ook nog eens erg kostbaar. Kleine bedrijven kunnen deze daarom iet altijd zomaar aanschaffen. Een specialistisch online marketing bureau beschikt wel over deze programma’s en tools, en hun experts weten ze zo goed mogelijk te gebruiken.

Goedkoper dan er zelf personeel voor aannemen

Veel bedrijven vinden het eng om zaken uit te besteden, omdat ze bang zijn hun greep erop te verliezen. Bij specialistische werkzaamheden zoals SEA is het echter toch aan te raden, omdat het in dienst nemen van personeel ervoor in de meeste gevallen veel meer kost. Besteed je je online marketing zoals SEA uit, dan worden de werkzaamheden uitgevoerd door een team van experts met allemaal hun eigen specialisme. Zij beschikken allemaal over kennis over en ervaring met verschillende vakgebieden, waardoor je kunt rekenen op veel betere resultaten.

Goed inzicht in meetbare resultaten

Dat SEA effectief is, dat werd hierboven al genoemd. Maar hoe effectief is het dan? Na de start van een SEA-campagne zul je waarschijnlijk al snel zien dat het aantal klanten voor je producten of diensten is gegroeid. Een professioneel online marketing bureau maakt de resultaten van de advertentiecampagne meetbaar en inzichtelijk. Zo weet je precies hoe iedere euro die je steekt in advertenties zich terugverdient. Het is overigens wel aan te raden vooraf goede afspraken te maken over de ROI (return on investment) en ROAS (return on ad spend). Zo voorkom je misverstanden over de doelstelling van de activiteiten.

Avatar of martijn
Martijn
Van mijn hobby mijn werk maken. Het klinkt cliché, maar het is de waarheid. Mijn interesse in computers heb ik al vanaf jongs af aan. Vroeger had je alleen een desktop, tegenwoordig zit in alles een computer. Mijn interesse heeft zich daarom uitgebreid naar: tablets, smartphones en gadgets.

Recente tips

Populair deze week