Skip to content Skip to footer

Makkelijk overstappen van mobiele provider? Zo doe je dat!

Heb jij net een spetterende aanbieding gezien van een nieuwe telefoon die jij graag wil hebben? En is deze aanbieding afkomstig van een andere provider dan jouw huidige provider? Dan is het tijd om over te gaan stappen! We gaan vandaag met jou bekijken hoe je dit overstappen precies doet en waar je op moet letten, zodat jij met een gerust hart van provider kunt wisselen.

Waarom overstappen?

De kans is groot dat je de afgelopen tijd hebt bespaard op jouw energieverbruik, omdat de kosten erg gestegen zijn. Maar ook andere vaste lasten zoals internet en jouw mobiele telefoon abonnement zijn zaken waarop je zeker wat kunt besparen. Misschien wil je niet per se geld besparen, maar heb je een telefoon op het oog die bij jouw huidige provider niet te krijgen is. Zoals je ziet zijn er genoeg redenen om over te stappen, dus tijd om te kijken of jij al klaar bent om over te stappen!

Wanneer kun je overstappen?

Het is mogelijk om over te stappen naar een andere provider 2 maanden voor het einde van jouw huidige contract. Heb je geen idee meer wanneer jij jouw contract precies hebt afgesloten en voor hoe lang? Dan is het slim om even in te loggen op de website van jouw provider zodat je deze gegevens kunt achterhalen.

Overstappen
Even inloggen via de website of de app van jouw huidige provider en je weet gelijk of je kunt overstappen of verlengen.

Wil jij liever bij jouw huidige provider blijven, maar ben jij toch opzoek naar een mooie deal zoals de nieuwe iPhone 14? Dan is het goed om te weten dat je al kan verlengen 4 maanden voordat jouw huidige contract afloopt.

Kies de juiste belminuten en mobiele data

Heb je net kunnen concluderen dat jij in aanmerking komt voor overstappen? Dat is goed nieuws, dan kun je van een mooie deal profiteren! Veel mensen hebben echter de neiging om bij een nieuwe deal (vaak met een relatief dure telefoon) te kiezen voor een abonnement met weinig belminuten en mobiele data. Zo kun je namelijk het maandbedrag wat lager uit laten komen. Dat klinkt slim, maar iedere maand extra moeten betalen omdat je boven je bundel komt is allesbehalve prettig.

Daarom raden we jou aan om nog een keer in te loggen op de website van jouw huidige provider. Daar kun je namelijk per maand precies zien hoeveel belminuten en mobiele data je hebt verbruikt. Vaak is het goedkoper om wat meer belminuten en mobiele data te kiezen dan je verbruikt, zodat je iedere maand wat speling hebt en je niet boven je bundel komt te zitten of tegoed bij dient te kopen.

Dit is de 1 bij het artikel: makkelijk overstappen van mobiele provider? Zo doe je dat!.
Kies jij voor een abonnement met een nieuwe dure telefoon? Probeer dan niet te besparen door veel te weinig belminuten en mobiele data te nemen.

Kan ik mijn nummer wel behouden?

Jazeker, jouw huidige nummer kun je na het overstappen gewoon blijven gebruiken. Dat is wel zo prettig als je dit nummer al jarenlang gebruikt en een groot netwerk hebt opgebouwd. Wanneer jij een bestelling plaatst op de website van jouw nieuwe provider, dan kun je daar aangeven dat jij jouw huidige nummer wil behouden.

Vul het telefoonnummer, de naam van jouw huidige provider en wat extra gegevens in. Op deze manier kan jouw nieuwe provider jouw huidige abonnement voor jou opzeggen en het nummerbehoud regelen met jouw huidige provider. Het opzeggen van jouw contract hoef je dus niet zelf te doen! Zoals je ziet is het dus vrij gemakkelijk om over te stappen van provider. Welke provider en welke telefoon je ook kiest, wij wensen jou een vlekkeloze overstap!

Dé plek voor tips en uitleg over tech: Windows, Apple, Microsoft Office, DigiD en meer.