Alleen werkdagen in Excel

In Excel kan het zijn, dat je een aantal data onder elkaar wilt zetten of naast elkaar, zoals wij hebben gedaan in Verlofkaart 2018. Alleen wanneer je de data onder elkaar wilt zetten en je wilt de weekenden uitsluiten dan is dat een hoop gedoe.

Uiteraard is er een oplossing voor om de weekenden over te slaan en alleen werkdagen weer te geven. Zo vul je automatisch alleen de weekdagen:

  • Open Excel en zet in cel A1 een datum bijv.: 1-7-2013
  • Vul in A2 2-7-2013 en in A3 3-7-2013
  • Selecteer de drie data en klik rechtsonder op de hoek
  • Klik op kruis en sleep muis naar beneden
  • Stop en klik op Infolabel en geef aan Weekdagen doorvoeren

Hieronder een screenshot van de infolabel in Excel om weekdagen door te voeren:

Weekdagen doorvoeren in Excel

Een handige functie in Excel. Pctipvandedag.nl legt de functie uit: EN functie Excel.

Deel dit artikel:


Ook interessant