Kantoor tips

Hieronder vind je een grote verzameling tips om slimmer, sneller en efficiënter om te gaan met software, die je vaak op kantoor gebruikt. Microsoft Office met Word, Excel, PowerPoint en Outlook worden het meest gebruikt op kantoor, maar er kunnen ook andere toepassingen voorbij komen, zoals Gmail.

Haal meer uit Excel

Haal meer uit Excel

Hoe haal je meer uit Excel? Vind je het ook zo belangrijk om orde en overzicht te hebben als je met getallen bezig bent? Met het programma Excel schep je orde in de numerieke chaos. In de laatste versie (2016) zijn weer de nodige veranderingen doorgevoerd. Lees hier hoe je deze toe kunt passen.

Excel

lees verder

Zoekmappen in Outlook

Zoekmappen in Outlook

Een zoekmap in Outlook is een map, waarin alle e-mailitems komen, die aan bepaalde zoekcriteria moet voldoen. Je kunt bijvoorbeeld een map aanmaken met mail van bepaalde personen, ongelezen mail of grote mails. Ondanks dat je de items in andere mappen hebt bewaard, worden ze toch in de map weergegeven, die aan het ingestelde criteria voldoet. Een dergelijke zoekmap is een map waarin alle berichten staan die voldoen aan een specifieke zoekopdracht. Je kunt als volgt een zoekmap aanmaken in Outlook 2016, Outlook 2013 en Outlook 2010:

Outlook

lees verder

Formule weergeven in cel van Excel

Formule weergeven in cel van Excel

Excel bestanden beginnem makkelijk en worden naarmate je er in werkt steeds ingewikkelder. Soms raak je het spoor helemaal bijster en zie je alles door elkaar.  Wat dan een hele handige functie in Excel is, is de formules weergeven. Standaard geeft Excel de formule niet weer en moet je in de cel gaan staan, om de formule bovenaan in de witte balk te zien. Je kunt als volgt standaard de formule weergeven in een cel van Excel:

Excel

lees verder

5 handige Excel tips

5 handige Excel tips

Het spreadsheetprogramma Excel van Microsoft is ongeëvenaard wat betreft functionaliteit en het is dan ook niet voor niets de meest gebruikte rekensoftware ooit. Je kunt er werkelijk van alles mee doen, van het bijhouden van je huishoudboekje tot het berekenen van je pensioen. Om het werken in Excel nog makkelijker te maken geven we je vijf tips.

Excel

lees verder

AANTAL.ALS functie in Excel

AANTAL.ALS functie in Excel

Praktijk voorbeeld voor de functie AANTAL.ALS in Excel. Je hebt een lijst met namen en achter de naam staat het geslacht. Nu wil je weten met hoeveel vrouwen je te maken hebt en met hoeveel mannen. Uiteraard ga je dit niet met de hand tellen, maar gebruik je de functie AANTAL.ALS in Excel:

Excel

lees verder

Alles vinden in Outlook

Alles vinden in Outlook

Alle mail wordt bewaard in Outlook. De een laat alles in zijn postvak staan, de andere maakt mappen aan. Na een aantal jaren kun je bepaalde e-mails niet meer makkelijk terug vinden en moet je de zoekfunctie in Outlook gebruiken. Eerder hebben we geschreven over zoeken in Outlook: Makkelijk zoeken in Outlook met parameters en zoeken in meerdere mappen in Outlook.

Outlook

lees verder

Stappenplan: nieuw emailadres aanmaken

Stappenplan: nieuw emailadres aanmaken

Als je overstapt naar een andere internet service provider (bijvoorbeeld van KPN naar Ziggo) dan ben je vaak aangewezen op een nieuw e-mailaccount. Zeker als je je oude account vele jaren gebruikt hebt, zal het niet meevallen om dat allemaal soepel te laten verlopen. Het aanmaken van een nieuw mailaccount heeft natuurlijk gevolgen voor je oude account. Daarom geven wij handige tips bij het wisselen van e-mailadres, zodat het overstappen snel en effectief verloopt. Inhoud

Gmail

lees verder

Google en Outlook agenda synchroniseren, hoe doe je dat?

Google en Outlook agenda synchroniseren, hoe doe je dat?

Je hebt een digitale agenda van Google en een bij Outlook. Ontzettend handig, maar ook lastig. Op je werk gebruik je de Google- agenda en thuis die van Outlook (of andersom). Veel dubbel werk en de kans dat je een activiteit mist, ligt op de loer. Daarom is het handig dat je beide agenda’s kunt synchroniseren. In een oogwenk zie je al je afspraken in beide agenda’s staan.

Gmail

lees verder

Simpel meer mailadressen in Gmail

Simpel meer mailadressen in Gmail

Gmail heeft een hele handige functie, die de meeste gebruikers niet weten. Binnen je eigen account kun je gebruik maken van meerdere zogenaamde aliassen. Wat is een e-mail alias? Dit is een e-mailadres die binnenkomt binnen je hoofd e-mailadres, maar wel een andere naam heeft. Er zijn drie manieren op aliassen aan te maken in Gmail.

Gmail

lees verder

Houd je uitgaven en inkomsten bij in Excel

Houd je uitgaven en inkomsten bij in Excel

Het is nog steeds crisistijd. Mensen moeten de hand op de knip houden. Wat komt er binnen per maand en wat gaat er uit. Er bestaat een handig sjabloon van Microsoft om je inkomsten en uitgaven in kaart te brengen. Het voordeel om dit een keer te doen, is dat je je financien beter in beeld krijgt en snel kunt zien waar je op kunt bezuinigen.

Excel

lees verder

Pagina's