Hoe lang gaat het nog duren dat je al je bestanden op je pc bewaard? Je hebt OneDrive, Dropbox en natuurlijk Google Drive. En wat is in ieder geval het voordeel van Google Drive, dat je deze gewoon in je Windows Verkenner kunt terug laten komen.

Je merkt dan eigenlijk geen verschil tussen een lokale harde schijf en een zogenaamde harde schijf in de Cloud. Je krijgt 15GB bij Google en heb je meer ruimte nodig, dan kun je voor niet veel geld extra opslag bijkopen. Hieronder geven wij een instructie hoe je Google kunt toevoegen aan je Windows Verkenner. Dan merk je eigenlijk geen verschil tussen lokaal werken en in de Cloud.

  • Ga naar Google Drive en klik op: Back-up en synchronisatie downloaden
  • Klik op Akkoord en downloaden
  • Start de installatie door op het gedownloade bestand te klikken
  • Druk Ja om de installatie van Google Drive te starten
  • Doorloop de installatiestappen

Na de installatie van Google Drive is er een map aangemaakt die heet Google Drive en vind je op de C schijf, vervolgens ga je naar Gebruikers, Gebruikersnaam en daaronder staat de map van Google.Hier kun je bestanden bewaren.

Als je Google Drive op meerdere pc’s, tablet of smartphone hebt geïnstalleerd zie je overal dezelfde bestanden. De wijzigingen die je maakt aan bestanden worden alleen gesynchroniseerd met alle devices als je verbonden bent met Internet.

Open je nu de Windows Verkenner in Windows 10, dan zie je aan de linkerkant onder Snelle toegang ook Google Drive staan.

Google Drive in Windows Verkenner:

Google Drive toevoegen aan Windows Verkenner

Martijn

Over de schrijver

Martijn

Ik ben eigenaar van Pctipvandedag.nl. Ik heb van mijn hobby mijn werk kunnen maken. Cliché, maar de waarheid. Mijn interesse in computers heb ik al vanaf jongs af aan. Vroeger had je alleen een desktop, tegenwoordig zit in alles een computer. Mijn interesse heeft zich daarom uitgebreid naar: tablets, smartphones en gadgets.