Home DigiD DigiD contact: de 3 beste manieren om dit te regelen

DigiD contact: de 3 beste manieren om dit te regelen

Je hebt vast weleens een situatie gehad waarin je er niet helemaal uitkwam met DigiD. Of je volgde bijvoorbeeld een stappenplan en, ondanks dat je alles juist deed, kreeg je niet het gewenste resultaat. In dat geval is het fijn als je met een medewerker van DigiD contact kan hebben. Vandaag gaan we met je kijken hoe je dit kunt regelen.

Wat heb je nodig

Voordat je contact opneemt zijn er een aantal dingen die noodzakelijk of handig zijn om te hebben, zoals je burgerservicenummer (BSN). Bel je voor iemand anders? Zorg dan dat diegene toestemming kan geven aan de medewerker aan het begin van het gesprek. Dit hoeft alleen niet als het gaat om je kind dat jonger dan 14 jaar oud is of bij een volwassene als je een machtiging hiervoor hebt. Wil je die graag aanvragen? Kijk dan ook eens hier.

Wil je met digid contact opnemen? Zorg dan dat je je gegevens, zoals bijvoorbeeld een burgerservicenummer, bij de hand hebt.

Telefonisch contact

Heb je liever direct contact met een medewerker? Dan kun je bellen op 088-1236555. Op werkdagen is de DigiD helpdesk bereikbaar van 08:00 tot 22:00 en op zaterdagen van 09:00 tot 17:00. DigiD geeft zelf aan dat het op zaterdag meestal wat drukker is en dat je dus rekening dient te houden met een redelijk lange wachtrij.

Contactformulier website

Wil je graag een document versturen dat helpt bij het uitleggen van jouw probleem? Dan is dit een handige optie. Via het contactformulier kun je namelijk een bijlage toevoegen (maximaal 3 MB). Normaal gesproken kun je binnen twee werkdagen een reactie verwachten. Bij drukte kan het echter langer duren. Heb je een vrij dringend probleem? Dan is het dus handiger om even te bellen.

Het kunnen versturen van een bijlage is een handig voordeel als je het contactformulier gebruikt.

DigiD contact via Twitter

Maak je liever gebruik van social media dan bellen of mailen? In dat geval kun je contact opnemen via Twitter. Hiervoor geeft DigiD geen termijn waarop je een reactie kunt verwachten. Wel geven ze op het moment dat artikel geschreven is aan dat het langer dan ‘normaal’ kan duren. Wil je persoonlijke gegevens bespreken? Dat doet DigiD vanwege privacy redenen niet via Twitter. In dat geval is het dus slimmer om even te bellen.

Conclusie: beller is sneller

Is het voor jou geen probleem dat het even duurt voordat je vraag beantwoord is? Dan is de keuze tussen bellen, mailen of Twitteren puur een persoonlijke keuze. Let er dan wel op dat je duidelijk je vraag uitlegt en alle gegevens mee stuurt, zodat de medewerker in een keer jouw vraag compleet kan beantwoorden. Heb je daarentegen wel haast en/of wil je persoonlijke gegevens bespreken? Dan is het zeker slimmer om even telefonisch met DigiD contact op te nemen. We hopen dat je gauw met DigiD contact kunt krijgen en raden je aan om ook onze DigiD pagina te bekijken.

Al van jongs af aan ben ik geinteresseerd in alles wat met technologie te maken heeft, vooral computers en gamen. Ik vind het leuk om op een simpele manier zaken uit te leggen en erover te schrijven.
Mobiele versie afsluiten