In Excel kan het zijn, dat je een aantal data onder elkaar wilt zetten of naast elkaar, zoals wij hebben gedaan in Verlofkaart 2019 . Alleen wanneer je de data onder elkaar wilt zetten en je wilt de weekenden uitsluiten dan is dat een hoop gedoe.

Uiteraard is er een oplossing voor om de weekenden over te slaan en alleen werkdagen weer te geven. Zo vul je automatisch alleen de weekdagen:

  • Open Excel en zet in cel A1 een datum bijv.: 1-7-2013
  • Vul in A2 2-7-2013 en in A3 3-7-2013
  • Selecteer de drie data en klik rechtsonder op de hoek
  • Klik op kruis en sleep muis naar beneden
  • Stop en klik op Infolabel en geef aan Weekdagen doorvoeren

Hieronder een screenshot van de infolabel in Excel om weekdagen door te voeren:

Werkdagen in Excel

Martijn

Over de schrijver

Martijn

Van mijn hobby mijn werk maken. Het klinkt cliché, maar is de waarheid. Mijn interesse in computers heb ik al vanaf jongs af aan. Vroeger had je alleen een desktop, tegenwoordig zit in alles een computer. Mijn interesse heeft zich daarom uitgebreid naar: tablets, smartphones en gadgets.