BesturingssystemenWindowsAccount aanmaken in Windows 7

Account aanmaken in Windows 7

Sinds Windows XP kun je makkelijk gebruikersaccounts aanmaken. Uiteraard kun je ook een gebruiker aanmaken in Windows 7. Dit is handig, omdat iedere gebruiker zijn eigen bestanden heeft, favorieten in zijn Browser, Bureaublad indeling en Bureaublad achtergrond.

Als je een account aanmaakt in Windows 7 kun je kiezen uit twee soorten gebruikers namelijk een Standaard gebruiker of Administrator.

Een standaard gebruiker kan de meeste software gebruiken en systeeminstellingen wijzigen die geen invloed op andere gebruikers of op de beveiliging van de computer hebben. Een Administrator heeft volledig toegang tot de computer en kan alle gewenste wijzigingen doorvoeren. Zo maak je een account aan in Windows 7:

  • Ga naar Start en kies Configuratiescherm
  • Controleer of er rechtsboven categorie staat, zo niet kies voor Categorie
  • Kies onder Gebruikersaccounts en Ouderlijktoezicht: Gebruikersaccount toevoegen of verwijderen
  • Kies onderaan een Nieuw account aanmaken
  • Vul de naam van Gebruiker in vink Standaardgebruiker aan
  • Kies OK en de Gebruiker is toegevoegd in Windows 7
Avatar of martijn
Martijn
Van mijn hobby mijn werk maken. Het klinkt cliché, maar het is de waarheid. Mijn interesse in computers heb ik al vanaf jongs af aan. Vroeger had je alleen een desktop, tegenwoordig zit in alles een computer. Mijn interesse heeft zich daarom uitgebreid naar: tablets, smartphones en gadgets.

Recente tips

Populair deze week