3 noodzakelijke apps voor de secretaresse

Als secretaresse heb je uiteenlopende administratieve taken, waarbij planning en structuur natuurlijk hoog in het vaandel staan. Vroeger moest alles nog met pen en papier, maar tegenwoordig wordt natuurlijk veel gedigitaliseerd. Daarom hieronder een app waarmee je jouw werkzaamheden kan vergemakkelijken.

Evernote (gratis, iOs, Android)

Ordening speelt een grote rol bij jouw baan. Een app die jou kan helpen bij het ordenen van professionele en persoonlijke projecten, is Evernote. Laat je verassen door de slimme manier waarop Evernote met jouw projecten omgaat. Je kunt notities maken, to-do-lists aanmaken, informatie vanaf websites opslaan en meer. Terwijl jij je alweer focust op een telefoontje van een klant, syncrhoniseert de app alles naar je telefoon, tablet en computer. Andere handigheidjes zijn het wachtwoordslot en de businessfunctie, waarmee je contacten uit visitekaartjes naar Salesforce kunt sturen.

Daarnaast werk je als secretaresse samen met mensen binnen en buiten je bedrijf. Deze mensen begeven zich op allerlei locaties wereldwijd, en spreken niet altijd de Nederlandse taal. De meeste secretaressen beheersen de Nederlandse en Engelse taal, en sommigen hebben ook Frans, Duits of Spaans op het CV staan. Het is echter onmogelijk om elke taal te spreken van de landen waarmee het bedrijf waarvoor je werkt, samenwerkt. Daarom hieronder een handige vertaal-app.

iTranslate (gratis, iOs, Android)

iTranslate is een toonaangevende vertaalapp, die tevens ook een woordenboekfunctie beschikt. Met een klik op de knop vertaal je een website of een ingesproken bericht. Met de 90 beschikbare talen, ga jij elke taalbarrière uit de weg. Leuke toevoeging: met de offline modus kun je de app in het buitenland gebruiken, zonder torenhoge telefoonrekeningen te ontvangen.

Handige vertaal app voor de secretaresse

iTranslate Voice (€6,99, iOs, Android).

Gesprekken verlopen niet natuurlijk als je eerst handmatig alles moet vertalen. Deze app biedt daar een oplossing voor. iTranslate Voice maakt het mogelijk om direct in meer dan veertig talen te spreken. Zodra je iets inspreekt, ontvangt je gesprekspartner je bericht onmiddellijk in de gewenste taal. Hierdoor wordt typen overbodig. Uiteraard is er bij beide apps een koppeling met Facebook, Twitter, e-mail en sms.

Waarschijnlijk moet je vaak schakelen tussen verschillende mensen en moet je regelmatig bestanden delen. De postduif is verleden tijd, onderstaande app maakt het eenvoudiger dan ooit om bestanden te delen met je zakelijke contacten.

QuickOffice (gratis, iOs, Android)

Dit is misschien wel de meest gebruikte app door secretaressen. En dat is natuurlijk niet voor niets! Het QuickOffice pakket is heel veelzijdig, en geeft je de mogelijkheid om documenten, spreadsheets en presentaties te maken en te bewerken op je telefoon en tablet. Om Quickoffice te gebruiken, log je in op je Google-account, waarna je je werk op kunt slaan in Google Drive. Google Drive geeft je automatisch 15 GB gratis opslagruimte. Een voordeel is dat je bestanden altijd en overal kunt openen, vanaf elk mobiel apparaat, vanaf je laptop en vanaf een vaste pc.

Tot slot

Als je deze drie apps downloadt, beschik je in elk geval over de belangrijkste basisapps die van pas komt voor iedere secretaresse. Je projecten worden nog georganiseerder met Evernote, je kunt elke taal spreken met iTranslate en je deelt gemakkelijk bestanden met Quickoffice. Heb je nog andere apps die goed werken? Of wil je graag jouw ervaringen delen? Reageer dan op dit bericht.

Deel dit artikel:

Andere bekeken ook: